czwartek, 26 kwietnia 2012

Ćwiczenia na płaskostopie i koślawość stóp



"Ludzka stopa jest machiną o mistrzowskiej konstrukcji oraz dziełem sztuki" 

Leonardo da Vinci



Pozycja dla ćwiczenia
Opis ćwiczenia
Uwagi
1)
Marsz na palcach Przyciąganie pięt do wewnątrz 1 minuta
2)
Marsz na piętach

0,5 minuty
3)
Siad na ławce, krześle Uderzanie o podłoże palcami 5 razy na każdą nogę
4)
Siad na ławce, krześle Zbieranie ręcznika palcami stóp 4 razy na każdą nogę
5)
Siad rozkroczny Toczenie piłki między podeszwami 10 razy
6)
Leżenie na plecach "Jazda na rowerze" z "naciskiem pedałów" palcami – praca palców 10 razy
7)
Leżenie na plecach, nogi zgięte, oparte o ścianę Toczenie piłki w górę podeszwami 5 razy na każdą nogę
8)
Pozycja stojąca lub siad na podłodze, krześle Podnoszenie palcami stóp woreczka z grochem lub piaskiem i wyrzucanie go przed siebie 10 razy na przemian raz jedną raz drugą nogą
9)
Stanie za stopami ustawionymi równolegle Kierowanie ciężaru ciała na zewnętrzny brzeg stopy z naciskiem palcami na podłoże 2 minuty
10)
Siad na brzegu taboretu, tułów odchylony do tyłu, kolana wyprostowane Szybkie naprzemienne uderzananie palców o podłogę Po 10 razy każdą nogą
11)
Stanie na ławce lub grubej desce Naprzemienne przyciskanie zgiętych palców do krawędzi ławki, deski Po 10 razy każdą nogą
12)
Przysiad Ponoszenie się na palcach z wysokim unoszeniem pięt 10 razy
13)
Marsz na zewnętrznych krawędziach stóp Silne podkurczanie palców 2 minuty
14)
Siad na taborece, krześle Układanie stóp na powierzchni pilki 2 minuty



-->

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz